Cennik filmów / cennik zdjęć.

Wiesz już w czym mogę Ci pomóc.
Do ustalenia pozostaje kwestia ILE TO WSZYSTKO BĘDZIE KOSZTOWAĆ?

Koszt filmu promocyjnego, reklamy / Koszt teledysku.

Jak zapewne się domyślasz, nie ma jednoznaczej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje film promocyjny?
J
ak więc wycenić film? Zobacz co wpływa na jego koszt:

Scenariusz filmu. Preprodukcja.

Zanim naciśniemy magiczny przycisk REC. minie całkiem sporo czasu.

Pierwszym krokiem będzie przygotowanie całej koncepcji nagrania. Na tym etapie określamy odbiorcę filmu, ustalamy charakter nagrania, skupiamy się na wyborze odpowiedniego miejsca. Jeżeli jest taka potrzeba dobieramy aktorów, lokację a także dobieramy niezbędny sprzęt.

Koszty związane z produkcją filmu. Koszt pracy ekipy.

Wiemy już co i kiedy robimy. Musimy określić kogo i czego potrzebujemy na planie? Ile zatem kosztuje dzień zdjęciowy?

Praca operatora wyceniana jest w oparciu o doświadczenie w realizacji podobnych projektów oraz ilość dni zdjęciowych

Operator wie co robi, bezproblemowo obsługuje sprzęt filmowy, oświetlenie, rejestruje dźwięk i reżyseruje film. 
Sprzęt zawarty w tej cenie pozwala na realizację projektów, które widzisz w moim portfolio

W zależności od porządnego efektu, cześć sprzętu potrzebnego do realizacji będziemy musieli wynająć. Dodatkowe oświetlenie, dodatkowa kamera, mikroporty, statywy, dekoracje to koszt kilkuset złotych.

Koszt pracy aktorów, modeli, lektorów zależy od stopnia ich doświadczenia i rozpoznawalności. Zwykle ich dzień pracy to koszt minimum 1000 zł

Makeup, stylista - zatrudnienie profesjonalisty dbającego o wizerunek na planie filmowym to koszt minimum 700 zł.

Pilot drona z uprawnieniami i ze sprzętem - około 1000 zł.

Asystenci - od 300 zł.

Ważną częścią całości jest odpowiedni dobór miejsca realizacji filmu

Koszty ubezpieczenia planu i sprzętu klienta, ochrony, koszty cateringu, koszty logistyki to tylko niektóre pozycje, które również pojawiają się w kosztorysie.

Koszty montażu. Postprodukcja filmu.

Na tym etapie powstaje już gotowy film. 

Koszt pracy określany jest indywidualnie w zależności od stopnia skomplikowania projektu oraz zleconego zakresu prac. Montaż, udźwiękowienie, poprawa kolorów, dobór odpowiedniej muzyki i licencji na jej użycie.

W zależności od przeznaczenia filmu, umieszczamy oznaczenia brandu klienta, napisy, proste animacje.

Koszt montażu i postprodukcji  2 minutowego filmu wynosi około 2ooo zł

Jak zoptymalizować koszty?

Wiesz już co wpływa na cenę filmu i ile w przybliżeniu kosztują jego poszczególne części.
Zastanówmy się teraz, jak w skuteczny sposób zoptymalizować budżet.

W przypadku filmów będących wizytówką firmy, doskonałym rozwiązaniem jest zorganizowanie dnia zdjęciowego w siedzibie firmy

Zastanów się czy konieczne jest zatrudnianie aktorów i modeli? Często produkt, który tworzysz może być zaprezentowany przez pracownika firmy

Jeżeli posiadasz kreatywny dział PR, z pewnością prace związane z przygotowaniem prostego scenariusza nie będą stanowiły problemu.

Jak widzisz, możliwości optymalizacji budżetu znajdziesz na każdym kroku. Odezwij się do mnie, opowiem Ci o wszystkim co musisz wiedzieć, zanim jeszcze zaczniemy współpracę. 

Jak zapytać o cenę filmu?

Już w pierwszym mailu postaraj się zwrócić uwagę na następujące rzeczy:

1. Jeżeli posiadasz już pewne ustalenia i założenia, dotyczące tego czego potrzebujesz, koniecznie prześlij je w formie briefu.

2. Ustal ile czasu ma trwać gotowy film i gdzie ma być publikowany?

3. Napisz kiedy i gdzie ma być zrealizować plan i na kiedy ma być gotowe video?

4. Jaki rodzaj filmu chcesz zrealizować? Czy zależy Ci na prezentacji produktu, filmie wizerunkowym, filmie employer branding'owym, teledysku, relacji z eventu, wywiadzie, prezentacji nieruchomości, a może jeszcze innym.

5. Znajdź film referencyjny. Pokaż co Ci się podoba. Może to być więcej niż jedno video. Może to być film z innej branży lub w innym języku. Link prześlij w zapytaniu.

6. Ustal jedną osobę do kontaktu.

Masz z góry określony budżet? Świetnie!

Nie bój się powiedzieć ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na realizację filmu. To wbrew pozorom najkorzystniejszy dla Ciebie wariant. Mając określony budżet, wiemy dokładnie jak musimy zaplanować produkcję by osiągnąć zamierzony efekt mieszcząc się w ramach finansowych.

Jak widzisz możliwości optymalizacji kosztów jest dużo, a ja chętnie Ci w tym pomogę.

Do dzieła! W zakładce kontakt znajdziesz mój numer telefonu, adres mailowy i formularz kontaktowy. Wybierz wygodną formę kontaktu i daj znać co kręcimy?